Ssystem TEACCH
( Treatment and Education of Autistic Communication Hendicapped Children).
Podstawą programu terapii są wyniki przeprowadzonego Testu psychoedukacyjnego PEP-R Erica Schoplera przeznaczonego dla dzieci w wieku od szóstego miesiąca życia do siedmiu lat. Program ten można określić, jako uniwersalny ponieważ może być stosowany w każdym środowisku jak również wobec każdego dziecka, również dla dzieci bez zaburzeń rozwoju.
Program ten należy do orientacji behawioralnej, opartej o teorię uczenia się. Metoda diagnozy o nazwie „ Profil Psychoedukacyjny” dotyczy dwóch aspektów oceny funkcjonowania dziecka – odnosi się do poziomu rozwoju psychoruchowego ( Skala Rozwoju) oraz do jego zachowania ( Skala Zachowań). W praktyce oznacza to wnikliwe zdiagnozowanie poszczególnych procesów umysłowych i psychomotorycznych w celu uchwycenia istniejących i wyłaniających się umiejętności. Określenie dokładnego poziomu realizacji szczegółowych funkcji staje się punktem wyjścia do doboru adekwatnych ćwiczeń i zadań terapeutycznych.
|
|
|||
|
Copyright @2014 Magdalena Sałach-Zapaśnik I Webdesign:
CMBStudio.net