Metoda Krakowska
Metoda Krakowska jest programem terapii dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi. Kompleksowy program terapeutyczny dla dzieci, których rozwój nie przebiega prawidłowo, opracowała prof. Jagoda Cieszyńska. Podstawą prowadzonej terapii jest nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną , której towarzyszą ćwiczenia wszystkich funkcji poznawczych.
Elementami terapii prowadzonej Metodą Krakowską są: • terapia słuchowa, • stymulacja naśladowania mowy ze wsparciem Gestów Artykulacyjnych, • stymulacja funkcji wzrokowych, • Symultaniczno-Sewkencyjna Nauka Czytania, • budowanie kompetencji komunikacyjnej i językowej, • diagnoza dominacji stronnej, • stymulacja zabawy, • stymulacja lewej półkuli mózgu, • terapia zachowań społecznych, • stymulacja funkcji motorycznych, • stymulacja pamięci, • ćwiczenia kategoryzacji, • ćwiczenia myślenia sytuacyjnego i przyczynowo-skutkowego, • ćwiczenia myślenia przez analogie, • stymulacja przetwarzania bodźców smakowych, zapachowych i dotykowych (poznawanie smaków, zapachów i wrażeń dotykowych poprzez język).
|
|
|||
|
Copyright @2014 Magdalena Sałach-Zapaśnik I Webdesign:
CMBStudio.net